Rozpoczęła się druga edycja kampanii „Narkotyki? Na co mi to” tym razem przebiegająca pod hasłem „Odleć z nami, nie z narkotykami!”. Głównym przekazem kampanii jest myśl: Nie potrzebuję narkotyków do życia, bo realizuję się w inny, ciekawy dla mnie sposób. Większość osób w moim wieku nie bierze narkotyków, więc również dla mnie normą jest życie bez nich.
Tegoroczna akcja zwraca szczególną uwagę na kształtowanie własnej osobowości, rozwój zainteresowań i aktywność, która pozwala oddać się swojej PASJI. Kampania skierowana jest do ludzi młodych w wieku 14-18 lat, ale również do ich rodziców, opiekunów i wszystkich osób mających kontakt z młodzieżą.
Ambasadorem kampanii został Sebastian Kawa, wielokrotny Mistrz Świata i Europy w lotach szybowcowych. – Uważamy, że to dobry przykład do naśladowania dla młodych osób. Jego determinacja w realizacji własnych marzeń pokazała, że oddając się swojej pasji można osiągnąć rzeczy, które na pozór wydają nam się niemożliwe do zrealizowania. – mówi Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii. – Jak pokazują badania większość młodzieży nie używa narkotyków. Należy wzmacniać to przekonanie, że normą jest nieużywanie substancji psychoaktywnych. W trakcie naszej kampanii chcemy wskazywać młodym osobom alternatywną drogę do przeżywania głębokich emocji. Tym, co może wprowadzić w stan pozytywnego „odlotu” jest rozwijanie zainteresowań i realizowanie swoich pasji. Pomóżmy je im odkrywać! – dodaje Piotr Jabłoński.
Głównym wydarzeniem rozpoczynającej się kampanii „Odleć z nami, nie z narkotykami!” będzie piknik, który zostanie zorganizowany w Warszawie w drugiej połowie października br. „Stacja odlot” to spotkanie z młodzieżą i mediami, podczas którego zostaną nagrodzeni laureaci ogólnopolskiego konkursu ogłoszonego wraz ze startem kampanii. Nagrodą w konkursie na kreatywne przedstawienie własnej pasji jest przelot szybowcem z Ambasadorem Kampanii – Sebastianem Kawą. Poprzez niecodzienną atrakcję organizatorzy chcą dostarczyć zwycięzcom prawdziwej adrenaliny i niepowtarzalnych wrażeń.
Dla młodzieży przewidzianych jest także wiele działań internetowych. Fanom profilu nacomito na Facebooku zaproponujemy kilka konkursów z atrakcyjnymi nagrodami. Jednym z tegorocznych partnerów kampanii oraz sponsorem nagród został Merlin.pl S.A.
Za pośrednictwem profilu nacomito młodzi ludzie będą mogli podzielić się swoimi zainteresowaniami z innymi internautami. Organizatorzy oczekują, że fanpage stanie się miejscem, skąd można będzie czerpać rzetelne informacje na temat narkotyków, a także „zarazić się” ciekawym hobby swoich kolegów. Obalone zostaną mity i potwierdzone fakty związane z narkotykami, a odbiorcy dowiedzą się, że aby pozytywnie realizować się w życiu nie trzeba wspomagać się substancjami psychoaktywnymi. Z kolei odświeżona strona nacomito.com.pl zaskoczy użytkowników wyjątkowym narzędziem – interaktywną ścieżką wyboru. Aplikacja pozwoli wcielić się w rolę fikcyjnego bohatera stającego przed realnymi wyborami. Każdy będzie mógł sprawdzić się w pozornie łatwej – a jednak życiowo trudnej – sytuacji wyboru „biorę” czy „nie biorę”.
Jest wiele pasji, które nas unoszą. Pokaż nam jaka jest Twoja! Weź udział w konkursie i wygraj lot szybowcem z Mistrzem Świata – Sebastianem Kawą!
W ramach kampanii „Narkotyki? Na co mi to. Odleć z nami, nie z narkotykami!”, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, ogłasza ogólnopolski konkurs dla młodzieży w wieku 14-18 lat. Organizatorzy oczekują od uczestników zaprezentowania siebie i swojej pasji w atrakcyjny i oryginalny sposób. Może on przybrać postać np. filmu, zdjęcia, rysunku, eseju lub innej wybranej formy artystycznej. Regulamin konkursu dostępny jest na stronie internetowej kampanii http://www.nacomito.com.pl/. Zgłoszenia można przesyłać do 5 października br.
– Poprzez konkurs chcemy kształtować wśród młodzieży postawę aktywną wobec własnego rozwoju i realizacji swoich pasji. Zgodnie z przekazem kampanii, „Nie potrzebuję narkotyków do życia, bo realizuję się w inny, ciekawy dla mnie sposób”, zachęcamy do kreatywności i pielęgnowania własnego hobby. – mówi Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
Konkurs ma charakter ogólnopolski. Spośród zgłoszonych prac zostanie nagrodzonych 16 laureatów – po jednym z każdego województwa. Nagroda jest wyjątkowa. W myśl hasła przyświecającego tegorocznej edycji kampanii: „Narkotyki? Na co mi to. Odleć z nami, nie z narkotykami!”, laureaci usiądą za sterami szybowca wraz z Sebastianem Kawą. Wielokrotny Mistrz Świata i Europy – Ambasador tegorocznej kampanii – pokaże zwycięzcom konkursu, czym jest prawdziwa adrenalina i pozytywny odlot!
– Mam nadzieję, że wielu młodych ludzi poświęca dużo uwagi i czasu swoim zainteresowaniom. Nie ma nic przyjemniejszego niż przeżywanie, bez jakichkolwiek używek, czystych, prawdziwych emocji – mówi Sebastian Kawa.
Laureaci otrzymają również zestawy książek i płyty CD/DVD ufundowane przez Merlin.pl – partnera tegorocznej kampanii.
Finał konkursu odbędzie się podczas pikniku organizowanego pod hasłem „Stacja odlot”. W jednym z hangarów warszawskiego lotniska, w niepowtarzalnej lotniczo-odlotowej atmosferze, spotkają się laureaci, młodzież z warszawskich szkół, Sebastian Kawa oraz organizatorzy kampanii i media. Zaproszeni goście będą ponadto świadkami interaktywnego spektaklu „live”.
Tegoroczna kampania będzie realizowana od września do grudnia br. na łamach prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych.
Nadawca kampanii: Minister Zdrowia
Dodatkowych informacji udzielają: Anna Radomska Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, anna.radomska@kbpn.gov.pl, tel. +48 22 641 15 01 w. 108 Ewa Nawrot Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, ewa.nawrot@kbpn.gov.pl, tel. +48 22 641 15 01 w. 115
| Ewa Angrocka Fischer&Zubek PR Partners Sp. z o.o. |
|